Attesten

 

Dienst bevolking

Schaatsstraat, 30 - 1190 Brussel

bevolking@vorst.brussels

Tel: 02 370 22 61 of 64

 

Indien u ons telefonisch wenst te bereiken, mogen wij u aanraden dit bij voorkeur te doen op maandag, dinsdag en donderdag tussen 14.00 en 16.00 uur. Tijdens deze uren zullen onze agenten uw oproep sneller kunnen beantwoorden. Dank u voor uw begrip.


Aanvragen voor attesten en uittreksels verlopen online via IRISbox. De documenten worden dan onmiddellijk en gratis elektronisch verstrekt.

Deze attesten zijn beschikbaar:

  • Attest van gezinssamenstelling
  • Attest van wettelijke samenwoning
  • Attest van Belgische kiezer
  • Attest van Belgische nationaliteit
  • Attest van hoofdverblijfplaats
  • Attest van hoofdverblijfplaats met historiek van adressen
  • Attest van verblijfplaats met het oog op een huwelijk
  • Attest van wijze van teraardebestelling en/of rituelen
  • Attest van leven

 

U kan ook attesten verkrijgen aan het loket van de dienst Bevolking (met of zonder afspraak).

Klik op deze link IRISbox. om een afspraak te maken.

Belangrijke opmerking:

Elk document dat bedoeld is voor gebruik in een land buiten Europa moet ondertekend worden door een lid van het College van Burgemeester en Schepenen.

Afleveringstermijn: 3 werkdagen.


Militiegetuigschrift

Hoe kom ik aan een militiegetuigschrift of een stamboekuittreksel voor mijn pensioendossier?
Defensie regelt dit voor u. Bezorg ons uw aanvraag met vermelding van uw uitgebreide contactgegevens, uw rijksregister- of stamnummer en de periode waarin u als militair in werkelijke dienst was via het contactformulier, 0800 333 48 of per post aan het volgende adres:

Algemene Directie Human Resources
Divisie Administratieve Expertise
Centrale Dienst van het Stamboek
Kwartier Koningin Elisabeth
Eversestraat 1
1140 Brussel

Afdrukken