Leurhandel

Leurhandel


Iedere leurder wiens activiteiten onderworpen zijn aan de voorafgaande vergunning van de FOD Middenstand in toepassing van artikel 3 van de wet van 25 juni 1993, en die zijn handelsactiviteit wenst uit te oefenen op het grondgebied van de gemeente, moet voorafgaandelijk de belasting op de leurhandel betalen, die vastgesteld is op:
 

per dag 20 €
per week 65 €
per maand 100 €
per trimester 250 €
per jaar 500 €


 

Uitstallen van waren en andere voorwerpen op het openbaar domein


Plaatsen van terrassen, stoelen, banken, tafels op het openbaar domein.

Er moet voorafgaandelijk een schriftelijke aanvraag ingediend worden bij de Burgemeester (Gemeente Vorst - Pastoorstraat 2 - 1190 Brussel)
De aanvraag wordt door het gemeentesecretariaat voor advies naar de politiediensten van de Politiezone Zuid gestuurd. In geval van een gunstig advies wordt de vergunning afgeleverd en de gemeentelijke dienst Belastingen hierover ingelicht.
De gemeentebelasting voor het uitstallen van waren bedraagt 17 €/m².

  • De belasting voor de terrassen bedraagt:

16 €/m² voor de betrokken oppervlakte van het openbaar domein dat niet door een vloer wordt bedekt;
30 €/m² voor de betrokken oppervlakte van het openbaar domein bedekt door een vloer.

Voor aanvullende inlichtingen wordt u verzocht contact op te nemen met:

Gemeentesecretariaat
Tel : 02 370 22 35 - 02 370 22 44
Fax : 02 370 22 13

Nieuw adres: Sint-Denijsstraat, 14 (achterste gebouw)
Afdrukken
« augustus 2017 »
augustus
ZoMaDiWoDoVrZa
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
liensfocus

Lopende werven

Publicaties

Foto's

Geef uw mening

Agenda
Lezen in de parken 05-07-2017 - 24-08-2017 — Parken van Vorst
Heraanleggingswerken in de Humaniteitslaan 23-08-2017 18:30 - 21:00 — Bia Bouquet zaal (Bia Bouquetsquare, 1)
Bloedafname 30-08-2017 16:00 - 19:00 — Ecole du Vignoble - Monte Carlostraat, 91
Enkele wijkrommelmarkten 02-09-2017 08:00 - 18:00 — Alfred Orbanstraat
Forest Sounds Festival 02-09-2017 13:00 - 01:00 — Park van Vorst
Aankomende agenda-items...